Upptäck varumärkena från våra affärsenheter Adhesive Technologies och Consumer Brands.
Sybilles karriärväg
Vad är unikt med att arbeta på Henkel?
Ända sedan jag började har jag älskat att arbeta i och leda olika och internationella team. Att ha en mängd personligheter och kulturer gör upplevelsen så rolig och givande. Jag har faktiskt träffat några av mina närmaste vänner under min tid här. Jag tror att det är viktigt att alltid vara nyfiken och öppensinnad, så att du kan lära dig av de människor du arbetar med varje dag. Det är också viktigt att inte skygga för svårigheter, utan ta itu med dem proaktivt.
Vilken milstolpe i din karriär är du mest stolt över?
Jag tror att du behöver fira små, vardagliga prestationer lika mycket som du gör de större: som min första produktlansering på Palette Intensive Color Cream, Europas första färgmärke, eller min första nya färgmärkeslansering för Schwarzkopf Nectra Color 2014. Vår virala video ”Love creates Beauty” nådde 1 miljon visningar under de första dagarna. Den producerades på en liten budget och vi tog vissa risker genom att gå i en annan riktning, men det var så värt det. Vi lyckades landa en rejäl kupp på den tiden och slutade med över 19 miljoner visningar. Körsbäret på toppen såg den nominerad som "mest romantiska virala video" av några ganska kända institutioner.
Vad var din största lärdom när du gjorde en influencer-kampanj 2015?
Återigen, att vara en av de första som testade saker var både spännande och utmanande på samma gång. Jag älskar den där känslan av att tro på ditt projekt så mycket att du är villig att gå den extra milen och flytta berg för att få det att hända. Detta kommer bara av att våga vara annorlunda och tänka utanför boxen i första hand. Naturligtvis kräver det också motståndskraft och självmotivation att hantera potentiella bakslag eller osäkerheter på vägen också. Instagram växte fram runt den tiden och vi hade inte mycket erfarenhet eller stora budgetar för got2b då. Det innebar att vi bestämde oss för att dra nytta av digitala möjligheter och kopplade dem till en offlineupplevelse för våra konsumenter för att skapa en oöverträffad 360-kampanj över alla kontaktpunkter.
Vilket är det viktigaste tipset du har för jobbstartare?
Ta vara på de möjligheter du får på vägen, våga använda din röst och säga till. Var aldrig rädd. Se feedback som ett verktyg att växa och reflektera över. Var nyfiken och sann mot dig själv, experimentera och omfamna misslyckanden som ett sätt att utvecklas, lära sig och gå vidare. Dessutom, kom ihåg att fortsätta ha kul medan du håller på! Och sist men inte minst: älska det, lämna det eller ändra det.
Vilken utmaning vill du ta dig an härnäst?
Åh, jag älskar en bra utmaning och jag är redan mitt uppe i en. Jag är glad att jag kan dra nytta av mina rika erfarenheter och färdigheter, men det finns fortfarande så mycket att lära. I min nya roll är jag en ”entrepreneur in residence”, med uppdraget att experimentera med och för våra konsumenter, riva väggar för att upptäcka nya insikter – det är så mycket mer än nästa produktinnovation eller linjeförlängning. Vi tänker stort, undersöker potentiella tjänsteidéer och strävar efter att upptäcka och utveckla nya, skalbara affärsmodeller för nya mål i en upplevelsedriven värld. Det kommer att vara nyckeln att vara så nära våra konsumenter som möjligt och lära av dem – i slutändan är vi alla konsumenter, eller hur?