Upptäck varumärkena från våra affärsenheter Adhesive Technologies och Consumer Brands.
Vi leder vägen för nya föreställningar och förbättringar i livet varje dag. Idag och för framtida generationer. Genom våra varumärken och teknologier, i alla team världen över.
Vårt syfte uttrycker det som förenar oss på Henkel: Pioneers at heart for the good of generations. Vi bygger på vår entreprenörsanda, vår kunskap och våra resurser för att skapa en meningsfull framtid för kommande generationer.
Redo att skapa nya föreställningar!
Vi är inte där än, men varje dag arbetar vi för en värld där alla förpackningar är återvinningsbara eller gjorda för att återanvändas om och om igen.
Vi är inte där en, men varje dag arbetar vi för en värld där ingen plast hamnar i miljön.
Vi är inte där än, men varje dag arbetar vi för en värld där miljön inte längre är en kris. Vad vi tillför: bli klimatpositiva till 2030.
Vi är inte där än, men varje dag arbetar vi för en värld där tvättande kräver nästan inget vatten eller energi.
Vi är inte där än, men varje dag arbetar vi för en värld där varje produkt är skapad för dina individuella behov och preferenser.
Vi är inte där än, men varje dag arbetar vi för en värld där att ladda fordon går snabbare än att tanka dem. Våra högteknologiska lösningar hjälper till att bygga bättre och säkrare batterier.
Vi är inte är än, men varje dag arbetar vi för en värld där allas unikhet möjliggör att vi kan uppnå mer tillsammans.
Vi är inte där än, men varje dag arbetar vi för en värld där alla har möjligheten att fånga sin potential genom utbildning.
Vår nya design är här för att stanna. Den är dynamisk, färgglad, och enkel att använda. Den ger möjlighet till flexibilitet utan att försvaga det som gör vårt varumärke så starkt och igenkänningsbart: vår ikoniska logga, Henkels färger i rött och vitt, och ett unikt och högst flexibelt nytt typsnitt gör vårt varumärke direkt igenkänningsbart.
Henkels mångfald- dess verksamheter, produkter, och människorna- har alltid varit vår nyckel till framgång. Det är vad vårt varumärke också borde förmedla. Därför öppnar vi en värld av färg, där vi introducerar nästa generations typsnitt, och ger oss in i de oändliga möjligheterna av digitala konstverk.